Як сімейному лікарю відкрити власну практику?

Минулого року в Україні стартувала медична реформа, що передбачає кардинальні зміни і в частині надання сервісу лікувальними установами, і в частині їх фінансування. Так, реформа розпочала втілення моделі «Гроші йдуть за пацієнтом»: в 2018 році на рівні первинної медичної допомоги, в цьому році – на вторинному рівні. Фінансування здійснюється за кожного окремого пацієнта, який підписав декларацію з лікарем. Більше декларацій – більше винагорода. Очікується, що цей факт стимулюватиме відкриття приватних практик. Тому сьогодні говоримо про те, як стати лікарем-ФОП, що для цього потрібно і які труднощі можуть виникнути.

Власна медпрактика в Україні. Чи є перспективи?

До реформи приєднуються все більше ФОПів. Так, за даними Національної служби здоров’я України, на грудень 2018 року вже 103 лікаря-ФОП підписали договори с НСЗУ для надання первинної медичної допомоги населенню та отримання фінансування за кожну підписану декларацію з пацієнтами.

Аналітики медичного ринку вважають, що позитивна динаміка приєднання лікарів-фопів до реформи, а також динаміка організації лікарями власної практики збережеться й у найближчому майбутньому.

Як долучитися до реформи?

Лікар-ФОП, який має намір розпочати співпрацю з НСЗУ та отримувати від неї кошти за обслуговування пацієнтів, повинен зробити наступне:

  1. Отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «Загальна практика, сімейна медицина».
  2. Зареєструватися в Електронній системі охорони здоров’я. Зробити це можна, дотримуючись інструкцій на офіційному сайті ДП «Електронне здоров’я», або ж на сайтах розробників медичних інформаційних систем (МІС) – системи, які дають змогу автоматизувати роботу медзакладів з центральною базою даних.
    Наприклад пройти реєстрацію ви можете на сайті компанії «Медстар Солюшенс», розробника МІС «РІМС Медстар», за посиланням .
  3. Мати необхідне оснащення. Детальніше про це – нижче у розділі про ліцензування ФОП.
  4. Подати заяву до НСЗУ та підписати договір з НСЗУ. Зробити це можна у медичній інформаційній системі (МІС), яку ви виберете для подальшої діяльності. Технічна підтримка компанії-розробника обраної вами МІС допоможе здійснити всі необхідні кроки.

Якщо ви тільки плануєте реєструвати ФОП, тоді читайте детально, до чого ви маєте готуватися.

Як лікарю зареєструвати ФОП?

Сьогодні стати фізичною особою-підприємцем не складно. І займає це всього одну добу.
Шляхи реєстрації такі:

  1. Через органи державної реєстрації (центри надання адміністративних послуг за місцем вашої прописки або інші акредитовані Міністерством юстиції заклади). У випадку звернення до державного реєстратора процедура безкоштовна.
  2. У нотаріуса. У цьому випадку ви маєте оплатити його послуги.
  3. Онлайн-сервіс Міністерства юстиції.

Документи, які ви маєте підготувати:

  1. Заповнена заява встановленого зразка на проведення реєстрації фізичної особи підприємця. У заяві ви відразу маєте вказати вид економічної діяльності, а саме – КВЕД-2010 «Загальна медична практика» (86.21). Ви можете скачати заяву на сайті Департаменту державної реєстрації та нотаріату.
  2. Паспорт та ідентифікаційний код.
  3. Заповнена заява про обрання спрощеної системи оподаткування із вказанням обраної групи оподаткування (для загальної медичної практики оптимальною буде друга група оподаткування). Скачати таку заяву ви можете на сайті вашого територіального органу Державної фіскальної служби.

Коли ФОП вважається зареєстрованим?
Протягом 24 годин після подачі всіх необхідних документів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вноситься запис про реєстрацію вашого ФОП. Як тільки такий запис з’явиться, ФОП вважається зареєстрованим.

Які документи підтверджують реєстрацію?
Державну реєстрацію підтверджує Виписка з Єдиного державного реєстру.

Ще декілька порад та нюансів!

  1. Також вам потрібно буде зареєструвати книгу обліку доходів. Зробити це можна в територіальному органі Державної фіскальної служби.
  2. Сплачувати податки та вести звітність можна навіть через онлайн сервіси. Або ж найняти бухгалтера чи звернутися в бухгалтерську фірму.
  3. Якщо Ви матимете дохід більше 1 млн грн на рік, вам потрібно буде обов’язково використовувати РРО (реєстратор розрахункових операцій, касовий апарат).
  4. Надіслати документи для здійснення реєстрації ви можете також поштою з описом вкладення.

Які вимоги до кабінету лікаря?

Звісно ж у вас має бути приміщення, де ви організуєте кабінет своєї медичної практики. Приміщення може бути у власності або ж винайматися в оренду. В останньому випадку з власником майна потрібно укласти договір оренди. Якщо такий договір ви підписуєте на 3 роки і більше, то його обов’язково потрібно нотаріально завірити.

Ще декілька порад та нюансів!

  1. Уважно підходьте до вибору місця розташування вашого кабінету. Воно має бути зручним для майбутніх пацієнтів. Поряд з їх місцем проживанням або транспортом. Бажано подалі від лікарні та інших медичних закладів, щоб конкуренція була невисокою.
  2. Приміщення має відповідати Наказу Міністерства охорони здоров’я від 02.04.2013 № 259 «Про затвердження Державних санітарних норм і правил «Санітарно-протиепідемічні вимоги до закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу». Тому заздалегідь ознайомтесь з ним і організуйте кабінет у відповідності до законодавчих норм.

Як облаштувати кабінет?

Ваш кабінет також повинен мати базове обладнання для ведення медичної практики. Міністерством охорони здоров’я розроблені і затверджені табелі, де вказано базове необхідне оснащення кабінету сімейного лікаря. Ці документи є у вільному доступі на сайті МОЗ.

Зверніть увагу, що оснащення кабінету зручно та швидко робити з комплексною діагностичною системою компанії «Медстар Солюшенс» IDIS 7500. Це повноцінний амбулаторний діагностичний блок з широким спектром вимірювальних функцій. Крім того – це портативна система телемедицини для збору, зберігання, передачі та автоматичної обробки основних діагностичних даних пацієнта. Дані передаються до спеціальної хмари для автоматичного аналізу та зберігання, потім – до медичної інформаційної системи для використання в лікуванні.

Комплект обладнання IDIS 7500 дозволяє:

  • Вимірювати артеріальний тиск, рівень глюкози, холестерину, кетонів у крові, насиченість крові киснем, частоту пульсу, температуру тіла.
  • Проводити дослідження: електрокардіографічне та функцій дихання.
  • Робити багатопараметричний аналіз сечі.
  • Проводити аускультацію звуків, що виходять від серця, судин, легенів, бронхів, кишечнику та інших органів.

Записатися на демонстрацію IDIS

Правила ліцензування медичної практики

Для ведення власної медичної практики обов’язково отримати відповідну ліцензію. Тому вам потрібно зібрати для проходження цієї процедури пакет документів:

  • Заповнена заява встановленого зразка.
  • Виписка з Єдиного державного реєстру, що підтверджує реєстрацію вашого ФОП.
  • Документи про освіту лікаря чи лікарів, якщо працювати у кабінеті їх буде декілька.
  • Договір оренди приміщення.
  • Довідка про матеріально-технічний стан.

Пакет документів потрібно надіслати у Центр адміністративних послуг МОЗ України.

Орган ліцензування протягом 3 робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії встановлює наявність або відсутність підстав для залишення її без розгляду і в разі їх наявності приймає відповідне рішення. Строк прийняття рішення про видачу ліцензії становить 10 робочих днів з дня одержання органом ліцензування заяви про отримання ліцензії.

У результаті буде прийняте рішення про видачу вашому ФОП ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «Загальна практика-сімейна медицина», яке розміщується на сайті Міністерства охорони здоров’я України.

Ліцензія видається на необмежений строк.

Ще декілька порад та нюансів!

  1. За проведення ліцензування законодавством передбачені платежі, тому заздалегідь поцікавтесь вартістю цієї процедури.
  2. Якщо ви надсилаєте документи поштою, краще це робити кур’єрською доставкою.
  3. Довідку про матеріально-технічний стан можна оформити у вільній формі, описавши своє обладнання.

Досвід сімейного лікаря

ФОП Шморгун Ірина Іванівна, Харківська область, Балаклійський району, смт. Донець, вул. Центральна, 5

Ірина Іванівна працює приватним сімейним лікарем протягом 3-х років і радо зголосилася поділитися своїм досвідом з колегами, які планують перейти на приватну практику.

Про нюанси відкриття приватної практики

В даний час процедура відкриття нескладна. Завдяки реформі охорони здоров’я спрощена система отримання ліцензії на приватну медичну практику. Але крім підготовки документів для отримання ліцензії необхідно пропрацювати кілька організаційних питань.
Одне з найбільш важливих – це приміщення. Краще орендувати приміщення в лікувальних установах, тому що вони вже відповідають всім правилам ДСТУ (вентиляція, водопостачання, каналізація, електропостачання, територія). Однак орендоване приміщення повинно працювати автономно. Необхідно заздалегідь узгодити і підписати договори з усіма комунальними службами (водоканал, енергозбут, ЖКГ) з подальшим встановленням індивідуальних лічильників, що в майбутньому спростить систему обліку і оплати комунальних послуг.
Для отримання ліцензії на медичну практику необхідно зареєструватися як фізична особа підприємець з обов’язковою реєстрацією в податковій службі.
Заздалегідь ознайомтеся з наказами МОЗ України з організації та видачі лікарняних листів, свідоцтва про смерть та ін. Також потрібно придбати необхідне журнали і бланки згідно вимог МОЗ України.

Про позитивні зміни від реформування медичної галузі країни
Повністю підтримую реформу системи охорони здоров’я, бо вона дуже актуальна. За останній рік відбулися кардинальні зміни законодавчої бази. Медицина перейшла на більш високий рівень розвитку, впроваджуються нові інформаційні технології, що дозволяє підвищити рівень медичної допомоги населенню.

Про досвід роботи в медичній інформаційній системі

При розгляді пропозицій від різних МІС, зупинила свій вибір на системі «РІМС Медстар». В даний час можу зазначити тільки позитивні моменти у співпраці:

  • При підключенні ознайомили з усіма можливостями інформаційної системи.
  • Неодноразово надавали допомогу в реєстрації пацієнтів в системи eHealth.
  • Регулярно проводять вебінари на актуальні теми.
  • Постійно надають інформаційну підтримку та повідомляють про всі нововведення в реформуванні охорони здоров’я.
  • Надають інформацію та допомогу у виборі сучасного медичного обладнання.

Сподіваємося наш матеріал буде корисним для лікарів, які планують найближчим часом відкривати приватну медичну практику. Бажаємо вам успіхів. Читайте нас далі. Буде цікаво.

[contact-form-7 404 "Не знайдено"]

Similar Posts